Big bad mojos

It is currently Sun Sep 05, 2010 02:40

All times are UTC + 2 hours

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Sumberg - Holy Paladin
PostPosted: Mon Jul 26, 2010 21:44 
*** IRL DELEN ***
* Namn: Elias

* Ålder: 20

* Kön: Man

* Intressen (Vad lyssnar du på för musik? Kollar du på film? Vilken typ av film? Anime? Serier? m.m.): Intressen är väl framförallt musik och film. Diggar egentligen all typ av musik, men är i grunden hårdrockare sen tidig ålder. Min filmsmak går i vågor, just nu är jag inne på sköna indiefilmer med bra soundtracks och grymt skådespel. Diggar även anime, främst då sköna komedier.

* Hobbies (Några intressanta hobbies? Live, sport, eller musik m.m.):
Som ovan nämnt, främst musik och film. Spelar en rad instrument, men är från början trummis. Pluggade media på gymnasiet, inriktning rörlig bild och ljudmedier. Datorer, social gaming och trevligt sällskap sitter aldrig fel.

* Hemort: Falun, Dalarna, men är numera bosatt i Stockholm.

* Jobb: Tekniskt support åt ett av världens största företag (kan dessvärre inte säga, men låter alltid awesome när man lägger upp det så.)

* Rökare/icke rökare: Feströkare

* Civilstatus: (singel/sambo m.m.) Singel

*** INGAME DEL ***
* Char namn: Sumberg

* Klass: Paladin

* Ras: Human

* Talang spec. (vi räknar med att du är villig att speca om): Holy

* Raiderfarenhet: Relativt stor. Raidade riktigt mycket i vanilla WoW (MC, BWL, AQ osv), ganska lite under TBC då jag fokuserade med på skolan osv, och har kört samtliga raids fullt ut, 10 & 25, fram till Ulduar, då jag hängde med på ungefär hälften innan jag tog en paus. Dessvärre ingen erfarenhet i ICC, men jag lär mig riktigt snabbt.

* Ingame yrke (udda recept m.m.): Herbalism/Alchemy (inga direkt udda recept då jag inte spelat på ett tag)

* Vad har du för gear? (ctprofile / armory länk): http://eu.wowarmory.com/character-sheet ... cn=Sumberg

* Varför vill du joina BBM: Då jag precis börjat lira igen, flyttat över min karaktär från Horde till Alliance, blev jag riktigt taggad på att börja köra PvE. Var lite orolig för att jag hade tappat healing-skillzzzen, men efter en-två HCs kom de tillbaka. Såg att några svenskar skrev i tradechatten, frågade dom efter ett skönt guild. Blev rekommenderad av Lexibelle.

* Känner du någon i BBM (i sådanna fall vem/vilka): Nej.

* Vilka tider spelar du? (Raid: Torsdag, Söndag och Tisdag): Mitt jobbschema varierar, är schemalagt mellan 8-20, så jag jobbar olika timmar i stort sett varje dag. Oftast går veckodagar bra, om inte annat dyker upp.

* Använder du keybindings? (posta dina key bindings): Självklart, men inget superavancerat. F för Beacon of Light, T för Sacred Shield. 12345, F1F2F3F4F5 (jag lirar på laptop). Inga direkta macros.

* Vad prioriterar du när det gäller dina stats? (Sta>Agi>Str>>hit>Arp>Spell hit>Haste>spell dam>Int): Int, spell crit, spell pwr, haste.

* Vad är cappen för din karaktär när det gäller hit, expertice o.s.v?: Är healer

* Vilka glyphs kör du med?: Glyph of Holy Light, Seal of Light, Flash of Light och Lay on Hands.

* Vilka tidigare guilds har du varit med i, och varför lämnade du? (ta med vem som är/var GM i guildet, för referenser): Har varit med i Rigor Mortis (på Hordesidan), slutade spela kontinuerligt, sedan la guilden ned. En av officerarna Darqau kan nog ge referenser, om han fortfarande spelar.

* Några skulder till andra spelare/guilds?: Nej.

* Är du ursprungs ägaren av kontot?: Ja.

* Övriga frågor: Inget direkt jag kommer på. Kan väl egentligen bara säga att jag vet vad jag gör, jag lär mig snabbt och jag tar åt mig av konstruktiv kritik/tips.

Och en dalmas är något som alla guild behöver.

Post subject:
PostPosted: Mon Jul 26, 2010 23:18 
Aktiv Poster

Inga enchants, inte socketat allt, och de du socketat är crapsockets...

inte upp till mig men om bbm tar in sånthär folk så är det något som inte stämmer. Lycka till :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jul 27, 2010 00:43 
Slöhög Poster

Du saknar achievments för Classic raider så det är inte den gubben du kört med från start så det stämmer inte för fem öre. Kanske ska klargöra lite noggrannare hur det ligger till. Din char har klarat Naxx EN gång samt OS och EoE så sannolikt har du inte rört gubben på bra länge och Ulduar har du klarat 3 första bossarna så det är en bra bit ifrån halvvägs i mina ögon.

Sen har du inte en suck möjlighet att heala i ICC med din gear. Du behöver sannolikt köra ett antal dagar med Random HC för att få upp ilvl232+

Nja, jag ifrågasätter hur genuin den här applyen är tyvärr

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jul 27, 2010 01:09 
KlassLedare

Något som inte stämmer..

/avslag

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jul 27, 2010 08:11 
Tekau wrote:

inte upp till mig men om bbm tar in sånthär folk så är det något som inte stämmer. Lycka till :)

Som sagt; inte lirat på ett ganska bra tag, nya items osv.

Stormvind wrote:
Du saknar achievments för Classic raider så det är inte den gubben du kört med från start så det stämmer inte för fem öre. Kanske ska klargöra lite noggrannare hur det ligger till. Din char har klarat Naxx EN gång samt OS och EoE så sannolikt har du inte rört gubben på bra länge och Ulduar har du klarat 3 första bossarna så det är en bra bit ifrån halvvägs i mina ögon.

Sen har du inte en suck möjlighet att heala i ICC med din gear. Du behöver sannolikt köra ett antal dagar med Random HC för att få upp ilvl232+

Nja, jag ifrågasätter hur genuin den här applyen är tyvärr

Yes, det är ganska svårt att få achievements för Classic raider när jag från början är Blood elf. Lirade druid förr i tiden, och den har jag inte lirat på på ett ganska bra tag heller.

Och nej, jag kan säga att jag har klarat Naxx mer än en gång, men det var sällan vi körde hela Naxx på en run. Oftast hade några i guilden startat och tagit de första bossarna, medan resten fortsatte ett par dagar senare. Ta med dem i beräkningen, det blir ganska många fler än en gång.

Och ICC är en sak. Visst, jag har inte världens bästa gear, men det räckte en bit till Ulduar tyckte åtminstone min förra guild.

Tekau wrote:

Som sagt, har inte spelat på ett ganska bra tag, så mina prylar är utdaterade.

Himbraw wrote:
Något som inte stämmer..

Det verkar som det. Gick precis in på Armory och kollade upp min statistik; det här verkar inte stämma alls, har lirat mycket mer än vad som står där. Det kanske har något att göra med att jag flyttat över från Horde till Alliance, eller att statistics/achievementsbitarna kom relativt sent.

Jag menar; Total 5-player dungeons entered: 88. Det fattar väl till och med ni att det inte stämmer.

Post subject:
PostPosted: Tue Jul 27, 2010 09:47 
Aktiv Poster

Oavsett vad som stämmer eller inte vad gäller dina achievments så går det inte att komma ifrån din gear.

Nu har förvisso Himbraw gett avslag redan och hans ord är lag när det gäller healers men ett tips på vägen, om du får för dig att ansöka till ett guild som kör progress på end game hard modes gör det inte med gear som skriker "Boosta mig och kasta epix över mig".

Max 1 vecka tar det att farma ihop så bra gear det går att få från emblem of triumph vilket är väsentligt mycket bättre än ditt nuvarande och även med det så bör du till att börja med hitta ett guild som fortfarande kör normal progress.

Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 6 posts ] 

All times are UTC + 2 hours