Big bad mojos

It is currently Sun Sep 05, 2010 02:54

All times are UTC + 2 hours

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 15 posts ] 
Author Message
 Post subject: SP, Disc / holy priest
PostPosted: Sun Feb 07, 2010 05:34 
* Namn: Joel Leivo

* Ålder:17

* Kön: Man!

* Intressen (Vad lyssnar du på för musik? Kollar du på film? Vilken typ av film? Anime? Serier? m.m.): Lyssnar på allt möjligt förutom rap .. och R&B, gillar sport samt poker :)

* Hobbies (Några intressanta hobbies? Live, sport, eller musik m.m.): Datorn samt alla möjliga sporter ;P

* Hemort: Götet

* Jobb: Går andra ring på gymnasiet

* Rökare/icke rökare: Åt helvete me rökare!

* Civilstatus: (singel/sambo m.m.) Singel atm

*** INGAME DEL ***
* Char namn: Istazi

* Klass: Priest

* Ras: Night elfzor

* Talang spec. (vi räknar med att du är villig att speca om): Jodå, inget problem hehe.

* Raiderfarenhet: ZG, MC, Kara, MT, SSC, Gruul, Naxx 10/25, EoE 10/25, OS 10/25, Ulduar 10, TOTC 10/25, Marrowgar på 25 manna, Har clearat all content som jag skrev, dock inte på den här karaktären.

* Ingame yrke (udda recept m.m.): Tailoring 420, Herbalism 450.

* Vad har du för gear? (ctprofile / armory länk): http://eu.wowarmory.com/character-sheet ... &cn=Istazi

* Varför vill du joina BBM: Har tröttnat på patetiska guilder som aldrig kommer längre än 1-4 bossar i endgame raids, och jag ser att ni är en svensk guild. Och de har jag letat efter sedan början av WotLK att ni är lite "hardcore" passar mig perfekt.

* Känner du någon i BBM (i sådanna fall vem/vilka): Känner ingen, tyvärr.

* Vilka tider spelar du? (Raid: Torsdag, Söndag och Tisdag): De är inget problem, kan lägga studierna på andra dagar om ni behöver mig :p

* Använder du keybindings? (posta dina key bindings): Shift---- 1-6. 1-6 sedan E, Q, T , §, Middle mouse, C, Shift+R, Shift+E, Shift+Q. Kan finnas något mer jag glömt.

* Vad prioriterar du när det gäller dina stats? (Sta>Agi>Str>>hit>Arp>Spell hit>Haste>spell dam>Int): Som healer, SP > Int > Haste >crit, som Shadow Hit cap > SP > Haste > crit > resten

* Vad är cappen för din karaktär när det gäller hit, expertice o.s.v?: 17% utan talents, 11% med talents.

* Vilka glyphs kör du med?: Som disc, Penance, Powerword Shield, Improved Flash Heal. Som shadow, Mind flay, SWP, ska byta ut dispersion mot en som gör att jag får mer SP när jag crittar i Shadowform.

* Vilka tidigare guilds har du varit med i, och varför lämnade du? (ta med vem som är/var GM i guildet, för referenser): Fullmoon, kunde inte spela med personerna i den guilden, den var för vänlig mot alla "newbies" som inte hade någon aning om sina klass utan var tvungen och få hjälp under raids o shit .. Elédyral var GM.

* Några skulder till andra spelare/guilds?: Nepp

* Är du ursprungs ägaren av kontot?: Givetvis

* Övriga frågar: Inga frågor precis, men svara snabbt ;) orkar inte vänta 2-5 dagar på ett svar. Men hare så hörs vi :)

Post subject:
PostPosted: Sun Feb 07, 2010 11:51 
FORUM N000B

hej hej, för tillfället har vi 4 aktiva präster i våran guild, zlutgore som shadow, jag (gosei) som disc, zely och sqlicious som holy, vilket betyder att det är ganska så fullt på präst-fronten

skulle ge dig några tips för att peka dig i rätt riktning,

Head: SP + Crit enchant > SP +Mp5, dock ingen major uppgrade, men kan vara värt att klura på i framtiden...
Neck: En epic gem skulle vara att föredra här, en lila gem för socket bonus, eller så plockar du i en pure spell power, eller sp + int alt en pure int, beroende på hur mana-consuming din spelstil är
Back: enchanta haste på backen
Chest:Fel enchant, 10 to all stats ska det vara
Bracers: Byt gärna ut hit items i healing gear
Gloves:Skulle inte socketa haste som disc präst, du får mer än tillräckligt från övrig gear och du benefittar inte jätte mycket från det då i princip alla dina casts är instant, även om det sänker GCD en aning är det inte en stat som är värd att slösa socket slots på, SP + Int är klart bättre
Belt: Belt buckle saknas, fixa det och socketa med epic gem
Ringar och trinkets: inte mycket att kommentera här förutom att du har en blå trinket, men det vet du säkert själv att du bör byta ut snarast.
Wand: droppa Hit items
Off-hand: Blått även här, finns mycket bättre att få tag på utan större besvär
Main-hand:Fel enchant +63 spell power ska det vara

Vad gäller specc så skulle jag vilja säga... Droppa alla points i improved healing och divine fury, och lägg på focused will och renewed hope, minor details men, det är bättre imo

det var väl allt jag hade och säga ang din karaktär som den är just nu... skulle dock tro att du inte får någon invite, men det är Imbha som bestämmer ifall du kommer in eller inte (som disc/holy) och drottningen som bestämmer om du kommer in som shadow, så vänta på svar ifrån dom

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Feb 07, 2010 12:49 
FORUM N000B

Tjena
som gosei har skrivit så är det väldigt fullt på healers för tillfället. Så som holy/disc så blir det avslag, du får helt enkelt hoppas på en plats som shadow vilket är upp till hängpattar(drottningen) beslut.

Profile  

Post subject: Istazi
PostPosted: Sun Feb 07, 2010 18:20 
Improvements vet jag om, har hållt på och fixat de, spammar alla ICC hcs för neck, off hand, nytt vapen, och bältet fick jag i fredags, då jag åkte iväg så hann icke fixa, men enchants och så är inget jag inte redan vet om. Håller atm på att fixa mooncloth tailoring slackat lite, men jag lär få en tailoring enchant på cloaken snart, samt haste saken :p, disc är för att heala tanken inte raiden, så jag står mestadels och spammar flash heal 1,5 sec cast samt penance ^^, men annars hoppas jag att ni invitar mig. Vi får väl se, hur "drottningen" gör.

Post subject: Re: Istazi
PostPosted: Sun Feb 07, 2010 19:24 
FORUM N000B

Sodastream wrote:
, disc är för att heala tanken inte raiden, så jag står mestadels och spammar flash heal 1,5 sec cast samt penance ^^,

Håller inte riktigt med, disc är först och främst en raid dmg mitigation specc, ditt jobb i raids är inte primärt att heala tanken utan att skölda raid och förebygga skada, en paladin är så pass mycket starkare på att hålla tanks vid liv att disc prästen inte ska behöva annat än assista med PoM, Sköld, och en ibland även penance, i övrigt så är det shielda för att antingen rädda folk (någon droppar lågt och får en sköld tex) eller i förebyggande syfte

om du spelar disc. priest och agerar 100% tank healer, så har ni för lite paladiner med i raiden ^^

Profile  

Post subject: gg
PostPosted: Sun Feb 07, 2010 22:35 
Aja, verkar som detta inte blir någon inv, så hare gött :p

Post subject: Re: gg
PostPosted: Sun Feb 07, 2010 22:37 
FORUM N000B

Sodastream wrote:

erm, sådär visar man inte intresse tbh . . . .

Profile  

Post subject: Re: gg
PostPosted: Mon Feb 08, 2010 02:02 
Imbha wrote:
Sodastream wrote:

erm, sådär visar man inte intresse tbh . . . .

verkar det bli någon invite då? ...

;)

Post subject:
PostPosted: Mon Feb 08, 2010 02:25 
Aktiv Poster

Another one rides the bus!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Feb 08, 2010 02:48 
FORUM N000B

som sagt.. det börjar krypa neråt i åldrarna \o/

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Feb 08, 2010 03:00 
KlassLedare

Zydruid wrote:

Det börjar jag också tbh. Har börjat gå in på 90-talet

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Feb 08, 2010 04:01 
Aktiv Poster

Zakaw wrote:
Zydruid wrote:

Jag med!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Feb 08, 2010 04:18 
FORUM N000B

Beneeath wrote:
Zakaw wrote:
Zydruid wrote:

Jag med!

samma här :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Feb 08, 2010 15:44 
FORUM N000B

på 90 talet har jag varit länge.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 09, 2010 20:29 
BBM Guild Master

/avslag

Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 15 posts ] 

All times are UTC + 2 hours